Kategorie: Aktuálně, Učíme se, SPOLU

Mapy a mapy

Není mapa jako mapa. Druháci dnes potkali mapu zeměpisnou a mapu myšlenkovou.

Při tandemové hodině se dnes druháci učili hledat v zeměpisné mapě. Seznámili se s tím, co která barva znamená (hory, vodstvo). Zjistili, že Sycherák je Chobot a Boněťák se jmenuje Dlouhý rybník. Také už ví, že na dětské hřiště chodí pod Strážskou hůrku.

V další části si vyzkoušeli tvorbu myšlenkové mapy v aplikaci iMindMap Kids. Vytvořili si základ a od něj tři barevné paprsky - hory, voda a obce. Za úkol pak měli najít v mapě v okolí Stráže ke každému paprsku 5 míst, správně je zařadit a také je správně zapsat, protože už ví, že názvy a jména se píší s VELKÝM počátečním písmenem.

Občas jsme se potýkali s tím, že se v myšlenkové mapě objevilo něco, co v okolí Stráže nenajdeme - do Jeseníků a na Špičák máme opravdu daleko. A v některých mapách sem tam nějaké to vzdálenější místo či nesprávně napsaný název zůstaly. Stále je třeba pracovat na tom, aby děti vydržely soustředěné (a v klidu), když se něco vysvětluje. To se zatím ne vždy daří a neposedové pak tápají a neví úplně přesně, co mají za úkol.

Tady jsou výsledné mapy tak, jak je děti odevzdaly:

Blok tandemové výuky jsme ukončili společným hodnocením.

Co jsme všechno za půl roku zvládli:

... a třeba někdy přidáme i něco dalšího

print Formát pro tisk

Komentáře rss


Nebyly přidány žádné komentáře.