Anotace předkládaného projektu

Projekt "Haló, tady redakce" integruje do ŠVP průřezové téma "Mediální výchova". Žáci uplatňují své zkušenosti při použití IT, získávají nové dovednosti, při práci s tabletem, scannerem, digitálním fotoaparátem, učí se spolupracovat, komunikovat, společně vytvářet. Výsledkem je 10 čísel školního časopisu za šk. rok 2005/06, ročenka a další propagační a informační materiály o škole, na jejichž podobě a realizaci se podílejí hlavně žáci.


Cíl projektu

Cílem je:
1) Integrovat téma Mediální výchova do ŠVP
2) Vést děti ke spolupráci, tvořivosti, utváření a prosazení vlastního názoru na základě práce na společném díle

Zdůvodnění:
Žáci umí pracovat s počítačem. V rámci projektu uplatní své znalosti a dovednosti a získají nové. Naučí se pracovat se scannerem, tabletem, digitálním fotoaparátem a s příslušným softwarem. Kromě počítačových dovedností se při sestavování novin učí děti spolupracovat, rozvíjí tvořivost, představivost, pozorovací schopnosti, pečlivost, zodpovědnost za týmovou práci, dozvídají se, jak funguje svět médií.
Žáci mají další možnost vyjádřit svůj názor, učí se o něm diskutovat a obhájit jej před ostatními. Mohou prezentovat svou práci a úspěchy.
Spolupráce bude mít hmatatelný výsledek, který bude vypovídat o dění ve škole, o postojích a názorech dětí, které se budou na projektu podílet, a přispěje tak k upevnění sounáležitosti dětí a rodičů se školou.

Definice ukazatelů dosažení cílového stavu (indikátory, jejich stav před započetím a po ukončení projektu):
V současné době se o vydávání šk. novin pokoušejí dvě žákyně 8. ročníku - frekvence cca 3 čísla za školní rok.
Bude vytvořena redakční rada se zastoupením většiny tříd, řízená některým ze žáků, s učitelem v roli konzultanta.
Během šk. roku 2005/2006 vyjde 10 čísle školních novin o minimálním rozsahu 4xA4.
Noviny budou obsahovat původní tvorbu - podoba, obsah a zpracování bude výsledkem spolupráce redakční rady, která bude spolupracovat s externími novináři z řad ostatních žáků.

Souvislost s ostatní činností organizace:
Základní škola je místem vzdělávání, ale také setkávání s lidmi mimo školu a místem mimoškolních aktivit. Škola pořádá mnoho akcí nejen pro děti, ale i pro rodiče a veřejnost obce. Díky projektu budeme mít další možnost, jak prezentovat naše aktivity na veřejnosti.

Soulad s dlouhodobým záměrem zřizovatele:
Zřizovatel OÚ Stráž podporuje aktivity školy, které vedou k zapojení dětí do mimoškolní práce.

Popis navrhovaného řešení:
Vzhledem k vytíženosti učebny informatiky bude redakční místnost umístěna ve stávající studovně.
Redakce bude k dispozici vlastní počítač připojený na internet integrovaný do školní sítě, aby žáci měli možnost využívat veškeré zdroje informací. Redakce bude dále využívat scanner a digitální fotoaparát, které jsou již není majetkem školy. Pořízen bude tablet pro vytváření původních ilustrací a barevná laserová tiskárna.
V redakční radě budou zastoupeny všechny třídy, při tvorbě obsahu by měla spolupracovat většina žáků školy. Rozsah školních novin bude minimálně 4xA4.
Kromě vytváření školních novin se budou žáci podílet také na podobě školní ročenky a na vytváření materiálů sloužících propagaci školy a akcí, které škola pořádá.
Během školního roku 2005/2006 bude zorganizována exkurze do redakcí regionálního tisku.



Rozpočet projektu

K nahlédnutí zde.

Tisková zpráva projektu SIPVZ

Dvouletý projekt "Haló, tady redakce" přispěl k rozvoji informační gramotnosti převážně žáků II. stupně a k rozvoji spolupráce mezi žáky různých ročníků. Děti se začaly více zajímat o dění kolem sebe, přicházely s vlastními nápady. Během školního roku 2005/2006 bylo vydáno 10 čísel školního časopisu Všudybýlek (distribuován zdarma do všech rodin, které mají u nás ve škole děti), ročenka za školní rok 2004/2005, množství propagačních letáků na akce pořádané školou a podobně. Přestože převážná část redakční rady ukončila v červnu 2006 školní docházku, časopis vychází i nadále. Stejně tak byla na podzim 2006 vydána ročenka za předchozí školní rok, pokračuje i další činnost směřující k propagaci školy. Cíle projektu tak byly naplněny.



Zpět o jednu stránku