Kategorie: Aktuálně, MyslIQ

Třetí MyslIQ - druhý běh

Hry a hlavolamy s tužkou a papírem

Dnes jsme měli naplánované klasické i méně klasické hry s tužkou a papírem. Pracovali jsme v týmu, ve dvojicích i samostatně. Procvičovali jsme a rozvíjeli slovní zásobu, postřeh a pohotovost, představivost, strategie, zrakové vnímání a vypořádání se s časovou tísní.

1. Klasika: Město, jméno... (týmy)

Rozvoj slovní zásoby, paměti... V záhlaví listu jsme měli uvedené klasické kategorie: město, jméno, zvíře, rostlina, věc, ale vítězný tým kola si vždy mohl jeden pojem změnit a vybrat si vlastní kategorii jako např.: povolání, země, ovoce, zelenina, značky aut, sport apod.

2. Trojúhelníčky (dvojice)

Tradiční hra na zabírání území.
Úkolem je spojovat tečky (asi 20) a komu se podaří spojením vytvořit trojúhelník, tak si jej označí svojí značkou.
Začíná první hráč a spojí čarou dvě tečky, pokračuje druhý hráč a také spojí čarou libovolné dvě tečky. V okamžiku, kdy se jednomu z hráčů podaří vytvořit trojúhelník, má k dispozici další tah, tzn., že pokračuje ve hře tak dlouho, dokud se mu daří spojováním bodů tvořit trojúhelníky. Hra přechází na dalšího hráče v okamžiku, kdy předchozí hráč posledním tahem nemohl již žádný trojúhelník vytvořit. Čáry se nesmí křížit. Hra končí, když jsou všechny tečky pospojované a všechny možnosti vyčerpané. Hráči si spočítají svoje zabrané trojúhelníky.

3. Obrázková osmisměrka (jednotlivci)

viz obrázek pracovního listu

4. Cestičky (dvojice)

Tato hra je v literatuře známa pod názvem Brigit a je to hra pro dva hráče.
Budete potřebovat kousek papíru nebo vytištěný plánek (viz obrázek) a tužku.
Pravidla hry jsou následující: jeden hráč je černý a druhý bílý, oba se střídají ve hře, kdy postupně spojují svislou nebo vodorovnou čárkou dva sousedící body své barvy a nesmí protnout soupeřovu ani vlastní čárku.
Černý hráč zvítězí, spojí-li nepřerušenou linií čárek pravou a levou stranu hracího plánu, bílý hráč musí zase spojit horní stranu s dolní.

5. Pohotovost (jednotlivci)

Rychlá hra na postřeh, kdy děti během minuty mají do tvarů udělat určenou značku podle zadání.

6. Co kdo vidí? (jednotlivci)

V hlavní roli představivost. Všechny děti mají stejný pracovní list se třemi obrazci z kružnic. Úkolem je černě vybarvovat výseče a vytvářet různé ornamenty. Kolik různých ornamentů nám vznikne? Stejnou věc nevidíme stejně...

print Formát pro tisk

Komentáře rss


icon , - odpovědět

1,5 hodiny trvající pracovní a velmi soustředěná atmosféra s jasným cílem: splnit co nejlépe zadaný úkol ... jako by se dnes odehrávala velmi důležitá zkouška. Deváťáci, které ta velká zkouška opravdu čeká, by si z myslIQů měli vzít příklad.