Zdroj: https://www.zsstraz.cz/web/index.php?a=4281  •  Vydáno: 13.3.2018 16:47  •  Autor: Jaroslava Pachlová

Osmý MyslIQ - druhý běh

Využití víček ke hrám a postřehovky

1. Hry s víčky

a) NIM - odebírání víček

Rozřazovací hra - hrají dva hráči (případně dva týmy). Z řady víček hráči střídavě odebírají 1, 2 nebo 3 víčka. Vítězí ten, kdo  odebere poslední víčko. Dá se měnit počet víček, možný počet při odebírání a i to, že vítězem je naopak ten, kdo už nemůže brát.

Více o hře a vyhrávající strategii ZDE

b) SKORONIM - hra se třemi víčky ve čtvercové síti

Ve čtvercové hrací síti (5 x 5 polí) jsou v jednom rohu umístěna 3 víčka. Hrají dva hráči, kteří se střídají na tahu, mohou pohnout jedním z víček směrem níž po hracím plánu, ale jen přes hrany políček, tzn. ne přes vrcholy o libovolný počet polí. Na konci se víčka uspořádají ve spodních třech políčkách hracího plánu a vítězí ten, kdo je do této pozice dříve umístí.

c) Políčka neboli čtverečky

Hrací plán je tvořen čtvercovou sítí (např. opět 5× 5 polí). Hráči postupně kladou víčka do políček plánu podle těchto pravidel: první víčko je umístěno libovolně, každé další víčko musí být umístěno do stejného sloupce nebo do stejného řádku jako víčko předchozí, ale mezi tímto víčkem a předchozím víčkem nesmí ležet jiné víčko. Prohraje ten, kdo již nemůže hrát a vítěz získá tolik bodů, kolik, zůstalo nepokrytých políček. Hrajeme na více kol, vítězí hráč, který získal více bodů.

d) Matematické rovnice pomocí víček

Vypočítejte hodnotu modrého a červeného víčka - viz fotografie. Vymyslete vlastní rovnice.

e) Kouzelná květina

Hlavolam s víčky. Úkolem je položit barevná víčka (4 barvy po třech kusech) na jednotlivé plochy květiny tak, aby nikde nesousedily stejné barvy.

2. Postřehovky

Seznámení s různými hrami na postřeh a pozornost, zrakové rozlišování... a tentokrát to bylo i o rychlosti :)

Jungle Speed, Fingo, Dobble, Dobble 1-2-3, Grabolo, Sneak peek - všechny uvedené hry mají děti volně k dispozici v obou odděleních družiny

Další fotografie z průběhu kroužku: